Ombudsstudent2018-01-31T16:19:00+00:00

Ombudsstudent

Als student kun je weleens in een situatie terecht komen waarin je je onterecht behandeld voelt.

Soms kom je als student in situaties terecht waar je het niet mee eens bent en is het erg lastig om uit te vinden wat je kunt doen om het probleem op te lossen.

Zo kun je bijvoorbeeld ontevreden zijn met een beoordeling of met de (these)begeleiding die je hebt gekregen. Misschien ben je in de knel gekomen met je studie en weet je niet meer goed hoe je weer verder kunt komen. Misschien ben je wel geweigerd voor een studieonderdeel, maar begrijp je eigenlijk niet waarom. Het kan zijn dat je niet weet hoe je hiermee om moet gaan, omdat je bijvoorbeeld bang kan zijn dat jouw kritiek of klacht richting je docent negatieve gevolgen kan hebben voor jezelf.

Mocht je in zo een situatie zitten en daarbij hulp willen, dan ben je bij mij aan het juiste adres. Als ombudsstudent ben ik het aanspreekpunt voor studenten met klachten, vragen of ideeën. Ik ben zowel een luisterend oor als een hulp voor het vinden van een oplossing van je probleem.

Je kunt mij mailen via psyombudsstudent-fmg@uva.nl, dan kunnen wij samen een afspraak maken.

Uiteraard wordt alles wat je ter sprake brengt vertrouwelijk behandeld. Verder geldt hoe eerder wij aan de slag gaan met het probleem, hoe waarschijnlijker het is dat wij een goede oplossing kunnen vinden. Twijfel dus niet, je bent altijd van harte welkom.

Ayra Gerlach,

Ombudsstudent Psychologie